Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Šikana pedagogů ze strany žáků a možnosti řešení
Macháčková, Andrea ; Kuba, Radim (vedoucí práce) ; Průšová, Denisa (oponent)
Bakalářská práce se věnuje šikaně učitelů ze strany žáků. Jedná se o významný problém, kterému však v odborné literatuře nebyla věnována dostatečná pozornost. V současnosti se stává ještě aktuálnějším, a proto je tento fenomén rozebíraný již častěji. Předložená práce má charakter literární rešerše vytvořené na základě původních empirií a výzkumů věnující se šikaně učitelů ze strany žáků. Cílem bakalářské práce je představení této formy šikany a shrnutí základních poznatků s ní spjaté. Práce se zabývá i jejím možnostem jejího řešení. Náplní literární rešerše je především utřídění informací o frekvenci šikany a o jejích příčinách. Pochopení důvodů může napomoci k redukci výskytu tohoto jevu. Závěrečná část se pak věnuje možnostem řešení daných situací. V té jsou zmíněny právě východiska, jež by mohly vést ke zmírnění či k úplnému vymizení.
Problematika šikanování na středních školách
BEJŠOVEC, Lukáš
Diplomová práce se zabývá problematikou šikanování na středních školách, přičemž pozornost je věnována oběti, a především agresorovi. Cílem práce je zjistit prevalenci a podoby šikanování na středních školách a zároveň získat základní informace o hlavních aktérech. Teoretická část obsahuje rešerši odborné literatury nejen české, ale zejména zahraniční. V praktické části je provedeno dotazníkové šetření na třech odlišných středních školách ve městě Sedlčany. Výzkumu se zúčastnilo 180 žáků. Výsledky mezi těmito školami jsou porovnány a vyhodnoceny.
Bullying and its impacts in Margaret Atwood's Cat's Eye
Hemžalová, Simona ; Topolovská, Tereza (vedoucí práce) ; Chalupský, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá způsobem ztvárnění šikany v díle Cat's Eye (1988) od kanadské spisovatelky Margaret Atwood. Cílem práce je přiblížit problematiku šikany převážně ve skupině dívek včetně jejích dopadů na účastníky v pozdějších stádiích života a porovnat ji s jejím vyobrazením v díle Cat's Eye. Kromě typických znaků šikany a jejích příčin teoretická část práce popisuje způsoby zvládnutí situace pomocí ego-obranných mechanismů, jež byly navrženy Sigmundem Freudem, a arteterapie, která se soustřeďuje na podstatu problému a zároveň pomáhá klientovi vyjádřit své pocity skrze kreativní aktivitu. Praktická část práce pak zkoumá, jakým způsobem vyobrazení šikany v románu Cat's Eye odpovídá jeho teoretickému uchopení v odborné literatuře. Konkrétněji se zaměřuje na hlavní postavy, které jsou obětí šikany a analyzuje jejich vypořádání se s celkovou situací právě skrze zmíněné terapeutické prostředky. Dále práce sleduje, jakým způsobem šikana celkově zapadá do tvorby Margaret Atwood, a zda se dá považovat za typické téma, nebo jeho variaci, kterými se autorka ve svých dílech zabývá.
Konceptualizace důvodů šikany z pohledu dětí
Mládková, Šárka ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce) ; Hadj - Moussová, Zuzana (oponent)
Šikana je poměrně dobře zmapovanou oblastí. Výzkumy v ní však byly dosud pojímány spíše kvantitativní formou. Cílem této práce je změnit tento úhel pohledu na problematiku šikany a pomocí kvalitativního přístupu zjistit pohled žáků na důvody vzniku šikany. Pro tyto účely byly vedeny individuální rozhovory se 16 žáky sedmých tříd pražské základní školy. Tyto rozhovory byly analyzovány, zejména pomocí techniky otevřeného kódování. Výsledky ukazují, že žáci vysvětlují šikanu jako značně individuálně pojímaný jev. Definují ji skrze různé negativní jevy, které se ve vrstevnických vztazích objevují běžně, k tomu ovšem přidávají další podmínky, jako je opakování, dlouhodobost a zejména pocit oběti, který je v rozhodování o užití termínu šikana klíčový. Žáci podávají různá vysvětlení, proč k šikaně dochází. Ta lze rozdělit do tří kategorií dle toho, komu je vznik šikany primárně přisuzován. Na straně agresora byla zjištěna vysvětlení, jako je špatný vztah s obětí, závist, odplata, satisfakce, boj o sociální status či rodina a osobní problémy. Na straně oběti jsou zjištěnými důvody sociální neobratnost, špatný vztah s agresorem a odlišnost. Existují však i další důvody, které nelze připsat ani jedné straně. Pozornost je také věnována úloze pedagogů a jejich ne/schopnosti vhodně zasáhnout do konfliktních...
Šikana na základní škole
BALOUN, Ingrid
V bakalářské práci se zabývám problematikou šikany, která probíhá mezi žáky na základních školách. V práci se zaměřuji hlavně na postoje rodičů a pedagogů k šikanovaným dětem, prevenci šikany a dopady šikany na psychiku žáka. V první části bakalářské práce pojednávám o teoretických poznatcích. V této části popisuji důležité pojmy, které souvisejí s problematikou šikanování. Vymezuji zde pojem šikana, trestní odpovědnost, kdo všechno se může účastnit šikanování, druhy, vývoj a důsledky šikany. V neposlední řadě zde popisuji jednu z nejdůležitějších věcí, co se týče šikany, a to je její prevence. Věnuji se zde také jedné z nejnovějších forem šikany kyberšikaně, která vznikla v posledních letech díky technickému pokroku. V druhé části prezentuji svůj vlastní výzkum. Cílem mé bakalářské práce je popsat dynamiku šikany, zjistit, jaké druhy šikany existují a jaké důvody vedou agresory k šikanování druhých. Dále popisuji, jak šikanu a její dopad zvládají šikanované děti, a jak ji na základních školách předcházejí a jednají s důsledky šikany. K dosažení stanovených cílů jsem použila tři výzkumné otázky: S jakým postojem a pomocí přistupují rodiče a učitelé k dětem, které někdo šikanuje?; Jak se šikaně na základní škole dá přecházet?; Jaké jsou dopady šikany na psychiku žáka? Do vlastního výzkumu jsem zařadila osm respondentů, se kterými jsem vedla polo strukturovaný rozhovor. Z výzkumu vyplynulo, že rodiče obětí měli k šikanování svých dětí velmi dobrý přístup. Rodiče se snažili šikanu co nejrychleji vyřešit a být co největší oporou pro své šikanované dítě. Oproti tomu někteří pedagogové měli opačný přístup. Nebyli ochotni spolupracovat při řešení šikany, ale ne všichni pedagogové byli neochotní jak vyplývá z mého výzkumu. Jednou z nejzákladnějších složek řešení šikany by měla být její prevence. Ale jak si můžete přečíst v praktické části práce, prevence na základních školách je mizivá, jak vypovídají dotazovaní respondenti. Na třetí výzkumnou otázku mi respondenti vypovídali shodně. U všech respondentů zanechala šikana psychické následky. Vyslechnuté oběti šikany i agresor si psychické následky nesou dodnes.
Vývoj šikany a zkušenosti dětí se šikanou v letech 2011-2014 mezi žáky 5., 6. a 8. tříd ZŠ J. K. Tyla Písek
ŠKÁVOVÁ, Veronika
Tato bakalářská práce pojednává o šikaně a jejích významech, o dětské oběti šikany školákovi, o agresorovi, o třídním publiku a třídním učiteli. Dále se zabývá následky šikany a řeší její prevenci i s pomocí etiky. Zároveň zkoumá postoje žáků ve třech třídách základní školy J. K. Tyla v Písku tři roky výzkumu.
Šikana ve školních lavicích
TECLOVÁ, Michaela
Cílem diplomové práce je zjistit jak veliký vliv mají ?bystandeři? na průběh šikany, co vše ovlivňuje jejich chování a na co bychom se měli zaměřit při výchově dětí, aby se zmírnilo riziko vzniku šikany, případně došlo k jejímu zamezení hned v počátcích. Teoretická část přiblíží obecně problém šikany a důvody chování jejích účastníků. Budu zde popisovat sociální role při šikaně, druhy šikany a nezpochybnitelný význam role ?bystanderů?. Praktická část je věnována výzkumu na základních školách, kde byl dětem předložen anonymní dotazník na šikanu. Podle jejich reakcí na výroky uvedené v dotazníku lze určit, které ze sociálních rolí děti zastávají a jaké mají morální hodnoty. Po vyplnění dotazníků jsem také oddělila odpovědi chlapců od dívek a vyhodnotila je zvlášť.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.